Rüya bir güzergah nasıl olur ?

Hemen söyleyelim. Bir seyahatinde aynı rota üzerinde birden çok güzellik görüyorsan o rüya güzergah ünvanını almayı haketmiştir. Bu duyguyu geçen yaz Norveç seyahatimde de hissetmiştim. Norveç’te de özellikle Oslo ile Bergen yolu üzerinde türlü güzelliklere kaptırmıştım kendimi. Bunun bir değişiğini Ljubljana-Salzburg rotasında yaşadım. Bled ile başlayan güzellik, Alp’lerin Hallstatt Kasabasına kadar devam etti. Gerçekten gezmeye başladığımdan bu yana en heyecanlandığım rotalardan biriydi. Düşünsene yapılacak listende yer alan 2 doğa harikasını aynı gün de görüyorsun.

Sabah 09.00’da Ljubljana’dan çıktığımız yolculuk 50 km/ 45 dakika sonra Bled’de son buldu. Aracımızı 5 Euro karşılığında İspark benzeri park noktalarına park ettik. Başladık göl çevresinde yürümeye. Yaklaşık 1 saat süren yürüyüşte aynı noktaya geri döndük gölü turladık tamamen. İlk heyecanımızı yaşamıştık. Bled gerçekten inanılmaz özel bir yer olduğunu bize ilk görüşte anlattı resmen. Daha sonra Bled’e özel kremalı kekten aracımıza stok yaptık ve yola devam ettik..  Bledile ilgili detaylı yazı için buraya tıklayabilirsiniz.

Saat 12.00 , Rota Hallstatt !

Bled ile Hallstatt arası yaklaşık 240 km. Bu yolda Avusturya’ya girmenle beraber 2 tane otoban parası ödedik. Otoban ücretleri, 11,1 Euro ve 7,2 Euro. Yalnız bu yöntemi tercih edecekseniz tavsiyem şu, mutlaka ya aracınızda ya da telefonunuzda navigasyon açık olsun. Çünkü, bu 240 km’lik yolun son 10 km’sine kadar hiç bir Hallstatt tabelası görmedik. Bu sebeple mutlaka online bir şekilde haritadan yardım alın derim.

Takip ettiğimiz güzergahı kısaca şöyle yazayım.

Bled

Villach (A10 Karayolu)

Niedernfritz bölgesinde Eben yoluna sapıyoruz. (166 Karayolu)

Bu yolda zaten çok fazla kayak tesisi var. Kayak tesislerini görünce anla ki, doğru yoldasın.

Dediğim gibi son 10 km’de zaten Hallstatt tabelalarını görüyorsun.

Sonuç olarak, 15.00 gibi Hallstatt’a ulaşmış olduk. Kasaba zaten çok küçük olduğu için 2 3 saat içinde tüm sokaklarına girdik Hallstatt’ın. Böylece kasabayı gezme keşfetme fırsatını da yakaladık. Hava kararınca da, kasabada yemeğimizi yedik ve yola koyulduk. 18.00 civarı çıktığımız yolda tekrar başlangıç noktamıza Ljubljana’ya ulaşmış olduk. Sonuca baktığımızda ise, 1 gün de hem Bled hem de Hallstatt’ın güzelliklerine bıraktık kendimizi. Güzel bir tecrübe oldu. Hallstatt ile iligili detaylı yazı için buraya tıklayabilirsiniz.

Araç kiralarken dikkat !

Siz yapmayın diye anlatayım..

Öncelikle 55 Euro’ya Volkswagen Touran araç kiraladık. Bu kiralamayı Ljubljana Station’da Sixt Rent A Car firmasından yaptık. Depoyu full aldık, full vermemiz gerekiyordu. Fakat Ljubljana merkezi ile Havalimanı arasında benzin istasyonu neredeyse hiç göremedik. Bu sebeple havalimanına tam depo yerine yarım depo ile girdik. Öyle de teslim ettik. Sonuç ne oldu diye sorarsan, hemen söyleyeyim. Cezası ile birlikte 220 Euro ödeme yaptık. 1 güne 220 Euro ödeme yaparak da Ljubljana’dan ağır yaralı döndük resmen. Bu rakam içinde, aracın kiralama bedeli 55 Euro + tam depo ücreti ( yarım versek de saymadı ) + sözleşmeye uymamamızdan kaynaklı tazminat da vardı.

Ayrıca, 20 Euro’da Slovenya-Avusturya sınırında polisin dur dediği yeri 2 metre geçtiğimiz için ceza yedik.

Not : Bu rotada 1 gün içinde yarım depo harcadık sadece git gel.

Durum böyle yani..

Siz siz olun depoyu full verin, dur deyince de durun hemen 1, 2 metre farketmiyor cezayı yapıştırıyorlar vallahi..

Ama rota güzel oldu tavsiye ederim herkese..